Bodite na tekočem, spremljajte naš blog.

Izjava za medije ob zaključku foto kolonije

 

  Fotografsko društvo Janez Puhar KranjKoroška 13, p.p. 193, 4001 KRANJwww.fotodrustvo-kr.si

ILFIAP

»PUHARJEVI DNEVI 2012« – Mednarodna kolonija fotografov v Kranju

 

V petek 18. maja so se odprtjem razstave in dveh projekcij fotografij končali prvi Puharjevi dnevi. Tri dni je v Kranju bivalo pet svetovno poznanih fotografov iz Argentine, Italije , Madžarske in Srbije. Dogodek smo si izmislili in tudi izpeljali člani fotografskega društva Janez Puhar Kranj.

Puharjevi dnevi so v bistvu mednarodna kolonija fotografov, ki smo v treh dneh skupaj fotografirali po Kranju in Sloveniji. Poleg tega smo vsak večer odprli eno razstavo fotografij in izvedli še javno projekcijo fotografij. Vse skupaj se je začelo v sredo 16. maja s postavljanjem razstav in fotografiranjem po Kranju.

 

Razen za enega od petih sodelujočih fotografov iz tujine, poznamo vse kot udeležence naših mednarodnih razstav MINIATURE. Za razstavo, ki jo pod pokroviteljstvom mednarodne zveze za fotografsko umetnost FIAP, prirejamo vsaki dve leti, od 2002 naprej, lahko rečemo, da smo si z njo odprli vrata v svet. Poleg povabljenih uglednih avtorjev iz tujine sta ob tem dogodku sodelovala tudi dva avtorja iz našega društva. Kljub temu, da sta med mlajšimi avtorji sta pa obe že močno uveljavljena.

 

V sredo se nam najprej je s svojimi deli v galeriji Kranjske hiše predstavil Láazsló Juhász, AFIAP iz Madžarske. Juhász je eden izmed vrhunskih madžarskih fotografov, sodeloval je na Miniaturah 2008, ko je dobil zlato medaljo in potem še dve leti pozneje, ko je bil žirant na Miniature 2010. Njegova razstava nosi naslov »Odsevi« in sestoji iz posnetkov senc in refleksov v vodi. Zlasti refleksi na vodi vabijo gledalca, k meditaciji in spomine na trenutke, ki si jih je lahko vzel za seme in ob obali opazoval voda valovi in riše čudovite odseve ozadja na kopnem.


V četrtek smo v prostorih Mestne knjižnice Kranj odprli razstavo Branislava Brkića, MFIAP, EFIAP/g, ESFIAP iz Srbije. Tudi on je star znanec slovenskih fotografov in tudi v Kranju je večkrat sodeloval, nazadnje kot žirant Miniature 2010. Gospod Brkić je sodeloval tudi na razstavi ob 100 letnici društva, ko smo v galerijo Kranjske hiše povabili razstavljati 7 mojstrov z razstav pod pokroviteljstvom FIAP. Tokratna Brkičeva razstava sestoji iz 20 portretov, ki jih je posnel v planinah Srbije. Naslov razstave je »Pastirsko življenje« in predstavlja obraze ljudi, ki živijo lahko bi rekli kar na koncu sveta. Slike pripovedujejo, kakšno težko življenje živijo. Za to serijo fotografij je Brkić letos aprila pri FIAP dobil razstavljalski naslov mednarodnega mojstra fotografije – MFIAP. O fotografskem delu in o avtorju samem, se je na odprtju razstave za prisotno publiko z njim pogovarjala Petra Kejžar Puhar.


V četrtek smo si v predavalnici Mestne knjižnice Kranj ogledali še projekcijo fotografij Aleša Komovca »Makro svet«. On je ogromno svojega časa posvetil makro fotografiji. V njegovi zbirki je na stotine fotografij žuželk. Naravoslovna makro fotografija, sicer zahteva posebno opremo, pa ne toliko, vsaj na začetku ne, da si človek nebi podal na to pot. V prvi vrsti je tu potrebna visoka stopnja potrpežljivosti. Gospod Komovec pa kakor da se s temi »žužki« pogovarja in jih zamoti, da mu ne pobegnejo izpred objektiva. Da lahko tako govorimo moramo k temu dodati, da je potrebno veliko poznavanje načina življenja teh drobnih živalic. Potrebna je pa tudi velika volja saj je večina fotografij narejena v tistem času, ko mnogi še spijo.


Druga četrtkova projekcija je bila projekcija fotografij »Narava in družba« Luke Dakskoblerja. Gospod Dakskobler se predvsem osredotoča na reportažno fotografijo. Dobre reportaže naredi iz odmevnih dogodkov, kot so bile študentski protesti v Ljubljani maja 2010. Zelo dramatično in doživeto je pokazal realnost dogodkov in groženj, ki prihajajo iz takih situacij. Drugi del njegove projekcije je bil posvečen tragični situaciji v Železnikih, ki jih je septembra 2007 prizadela poplava, ki je zahtevala šest življenj in naredila veliko škodo.

Popolnoma drug način je bila njegova projekcija iz vsakdana psa, ki ga trenirajo da v zraku ujame »frizbi«. »Pasji frizbi«, kot stvar imenujejo, nam je večini nepoznan šport. Gospod Dakskobler se je močno poglobil v življenje gospe, ki psa trenira in posvetil se je psu in njegovim vragolijam v zraku pa tudi ob počitku po napornem treningu. Tu gre za stvari, ki so mnogim nerazumljive in zato nepomembne, ljudje pa v svojem početju vidijo izzive in smisel. To je avtor pokazal tudi s svojim zadnjim delom projekcije, kjer se je posvetil snežnemu viharju v Ajdovščini marca 2010. Vremenski pogoji za oditi ven so bili nemogoči. Ko človek gleda ta del projekcije se sprašuje, kaj žene avtorja, da v takih pogojih tvega in se spušča v take podvige. Moč vetra in vztrajnost avtorja, da mu kljubuje in ob tem ustvarja so prav tako nerazumljivi marsikateremu gledalcu kot metanje frizbija psu, da ga ujame.



V petek smo v galeriji Layerjeve hiše odprli razstavo Giuseppeja Tomellerija, MFIAP, EFIAP/p iz Italije. Tega avtorja prav tako poznamo z naših razstav Miniature, sodeloval je na zadnjih treh in vedno dosegel zelo vidne rezultate. Velik vtis na vse je naredil s svojo enkratno zbirko fotografij na temo Burano po dežju. Te fotografije smo videli tako na Miniaturah kot na razstavi ob 100 letnici društva, ko smo v galerijo Kranjske hiše povabili razstavljati 7 mojstrov z razstav pod pokroviteljstvom FIAP. Tokratna razstava v galeriji Layerjeve hiše zajema slike iz opusa »V megli«. Posnetki so delno tudi iz Burana, delno iz obale reke Po, nekaj pa iz obmestnih centrov. Slike vse posnete v meglenem prostoru so mehke, kot megla, ki človeku ob ovratniku zleze pod obleko. Slike v gledalcu sprožijo občutke vlage in mraza točno tako kot to doživljamo v meglenih dnevih.


V petek zvečer smo potem še v stolpu na Škrlovcu lahko občudovali projekcijo fotografij z naslovom »Ob poti« avtorja Riccarda Busija, MFIAP, EFIAP/g, HonEFIAP prav tako iz Italije. Gospod Busi je v Kranju na temo Narava razstavljal v galeriji Kranjske hiše že lani. Takrat zaradi stavke italijanskih železničarjev ni mogel priti na odprtje svoje razstave. No letos mu je to uspelo. Gospod Busi je poleg tega, da je ugleden italijanski avtor z najvišjimi naslovi, je tudi generalni sekretar mednarodne zveze za fotografsko umetnost FIAP. Da smo uspeli takega avtorja in funkcionarja dobiti v Kranj je velik uspeh in dvig ugleda naše fotografske zveze. Busijeva projekcija fotografij je presek čez njegov opus popotniške fotografije. Videli smo vse od posnetkov iz narave in divjih živali do arhitekture in življenja v različnih okoljih. Kakor je avtor sam opozoril, da bo projekcija malo dolga je ob lepih fotografijah kar prehitro minila.


V petek zvečer smo v stolpu na Škrlovcu videli kar dve projekciji. Za konec nas je s svojo projekcijo razveselil še Luis Alberto Franke, EFIAP/b, MPSA iz Argentine. Gospod Franke je trenutno eden izmed najuspešnejših fotografov na svetu. Z gospodom Frankejem smo tako kot z vsemi ostalimi avtorji prišli v kontakt preko naše mednarodne razstave Miniature. Sodeloval je tudi na razstavi 7 mojstrov z razstav pod pokroviteljstvom FIAP, ki smo jo organizirali ob praznovanju 100 letnice društva.
Uspešnost tega avtorja lahko razberemo tudi iz njegove današnje in leto in pol stare biografije. V letu in pol se je število njegovih sprejemov na raznih razstavah povečalo za 3000 in število prejetih nagrad se je iz 700 povečalo na 1200.
Gospod Franke je večino svojih del posnel v Patagoniji v Argentini. Zato je tudi naslov njegove projekcije »Južna Patagonija« občudujemo lahko čudovite pokrajine v stepah in v visokih, z ledom okovanimi gorami, pastirji v neskončnih savanah in gauče, ki pijejo svoj »mate«.

 

Vseh 5 povabljenih avtorjev iz Argentine, Italije, Madžarske in Srbije je bivalo v Layerjevi hiši, v hiši kjer Kranj nudi bivanje gostujočim umetnikom. Člani Fotografskega društva smo zelo ponosni, ker smo uspeli v Puharjevo mesto Kranj pripeljati pet tako uglednih avtorjev iz štirih držav, da smo se z njimi lahko družili in fotografirali in izmenjevali izkušnje. Za ta dogodek smo v Fotografskem društvu izdelali katalog na 20 straneh, kjer smo vsakemu avtorju namenili po 2 strani za štiri fotografije in življenjepis v slovenščini in angleščini.

 

Pomembno nam je pa tudi to, da smo jim lahko v Layerjevi hiši pokazali tudi »Puharjevo sobo« s tem smo še bolj verodostojno lahko razložili, kdo je Janez Puhar bil. S tem smo tudi naredili korak naprej pri uveljavljanju imena izumitelja fotografije na steklo.

 

 

 

 

Vasja Doberlet, predsednik društva

Priloženi fotografiji:

Pred knjižnico:

Z leve proti desni: Luis Alberto Franke – Argentina, Láazsló Juhász – Madžarska, Branislav Brkić – Srbija, Riccardo Busi – Italija, Vasja Doberlet, Giuseppe Tomelleri – Italija. Foto Bojana Doberlet

 

V stolpu Škrlovec:

Branislav Brkić – Srbija, Giuseppe Tomelleri – Italija, Riccardo Busi – Italija, Petra Kejžar-Puhar, Luis Alberto Franke – Argentina, Vasja Doberlet, Lado Kraljič. Manjka Láazsló Juhász – Madžarska. Foto Ludvik Mekuč

 

 

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

*